Api konwersji Faceboka-jak skonfigurować, integracja na WordPress?

API konwersji (ang. Conversion API) to narzędzie stworzone przez Facebooka, które pozwala na śledzenie i przesyłanie informacji o działaniach użytkowników na stronie internetowej bezpośrednio do platformy reklamowej Facebook Ads. Dzięki temu możliwe jest dokładne mierzenie skuteczności reklam na Facebooku w kontekście rzeczywistych działań użytkowników na stronie. API konwersji to kolejny przełom w mierzeniu zachowań użytkownika na stronie www, ponieważ pozwala na zbieranie dokładniejszych informacji o ich aktywności, co z kolei prowadzi do lepszego targetowania reklam oraz optymalizacji ich kampanii. Dzięki temu przedsiębiorcy i marketerzy są w stanie zoptymalizować swoje kampanie reklamowe, osiągając lepsze wyniki konwersji, a tym samym zwiększając efektywność swojego biznesu.  

Jak działa Api konwersji?

Facebook API konwersji umożliwia śledzenie działań użytkowników poza stroną Facebooka. Dzięki temu możesz monitorować wyniki swoich kampanii reklamowych i dowiedzieć się, które reklamy generują najlepsze konwersje.

API konwersji działa w następujący sposób:

  • Tworzysz kod konwersji: najpierw musisz stworzyć kod konwersji w panelu reklamowym Facebooka.
  •  Dodajesz kod do strony: następnie dodajesz kod do strony internetowej, na której chcesz śledzić konwersje
  • Zbierasz dane: gdy użytkownik dokona określonej akcji, taka jak dokonanie zakupu na Twojej stronie, Facebook zapisuje tę informację.
  • Analizujesz dane: dzięki zebranym informacjom możesz ocenić, jakie reklamy i kampanie  przynoszą najlepsze wyniki. API konwersji na Facebooku jest ważnym narzędziem dla marketerów, ponieważ umożliwia wykonywanie dokładniej wykonywanych działań reklamowych i mierzenie ich skuteczności.
  • Capi nie jest narzędziem płatnym, podobnie jak w przypadku piksela facebooka, każdy użytkownik może wykorzystywać je w swojej witrynie.

Api konwersji komunikuje się za pośrednictwem serwera, dzięki czemu zebrane informacje są dokładniejsze i omijają problem z brakiem śledzenia infomacji na urządzeniach apple. Facebook Pixel zbiera dane tylko za pomocą przeglądarki. Oznacza to, że nie których danych nie jesteśmy w stanie zobaczyć a to może wpłynąć negatywnie na podejmowane przez nas działania na koncie reklamowym. Jeśli chcesz wdrożyć CAPI na swojej stronie potrzebujesz konto facebook oraz posiadać konto bussines site lub funpage. Oprócz tego potrzebujesz domenę na którą kierujesz ludzi zainteresowanych Twoją usługą lub produktem. Api świetnie sprawdzi się również w sklepach e-commerce, ponieważ pozwala bardzo dokładnie zbierać dane o płatnościach, zakupach dzięki tym danym jesteś w stanie dokładniej porównywać wyniki twoich kampanii. Natomiast jeśli prowadzisz swój biznes online i potrzebujesz dokładnych informacji  takich adres e-mail czy numer telefonu to jak najbardziej otrzymać przetworzone dane z Twojej witryny. Za pomocą api konwersji jest w stanie dokładnie przypisywać identyfikator wydarzeń a ty otrzymujesz z dokładniejszych narzędzi do śledzenia.  Istotnym czynnikiem który, pozwala zbudować przewagę w biznesie jest to, że capi pozwala mierzyć dane również z systemów z IOS. Dla niektórych osób może to być tylko 10% transakcji ale zawsze lepiej wzbogacać swoje analizy o brakujące dane.

Czym jest api konwersji?

To prosta brama która łączy ruch z twojej witryny z serwerem facebooka. Przetwarzanie danych odbywa się bezpośrednio z serwera co wpływa na jakość danych. Na ten moment jest to jedyne rozwiązanie które pozwala omijać dane przekazywane po cookies.

Jak zainstalować Api konwersji?

Do wyboru Facebook pozostawia 3 opcje dzięki, którym możesz dodać api konwersji Facebooka na Twoją stronę. 

Pierwszym sposobem jest integracja partnerska. Wybierając tą opcję mamy możliwość instalacji na dedykowanych platformach takich jak:

WordPress 

Google Tag Mannager 

Shopify

Presta

integracja za pomocą zapier

Wybierając rozwiązanie dedykowane mamy możliwość instalacji wtyczki, która pozwala nam na wdrożenie api. W takim przypadku przechodzimy dokładnie krok po kroku tak jak radzi nam Facebook.

Pozostałe dwa rozwiązania to:

Wdrożenie za pomocą bramy do Api konwersji wtedy całość konfigurujemy po stronie serwera, jest to opcja trudniejsza, wymaga większej wiedzy.  

Wdrożenie ręczne- rekomenduje to rozwiązanie ponieważ sam przetestowałem je oraz rozmawiałem z centrum pomocy i przyznali, że jest najlepsze rozwiązanie ich zdaniem na platformie WordPress

Jeśli chcesz wdrożyć api na swojej stronie zobacz mój film, gdzie pokazuje krok po kroku jak to zrobić.

Film o APi konwersji

Jak skonfigurować Api?

Wystarczy, że wejdziesz na stronę https://business.facebook.com/events_manager/  

Następnie przejdź na Menadżer Zdarzeń. Kliknij po lewej stronie na źródła danych i wybierz pixel, dla którego chcesz wygenerować token api. Następnie w zakładce ustawienia przejdź na „Api Konwersji” i kliknij wygeneruj (wygeneruj token dostępu). Ważne zapisz sobie ten kod w notatniku, aby zawsze mieć go pod ręką. Mając token możesz go użyć do integracji z platformą lub narzędziem w którym chcesz go użyć.

Czy API konwersji zastąpi Pixel Facebooka?

Za kilka lat tak w tym momencie można powiedzieć, że jesteśmy w okresie przejściowym. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest współpraca z dwoma narzędziami, api umożliwia odczyt danych z serwera i raportowanie konwersji w twojej witrynie. Pixel natomiast przekazuje dane po plikach cookies co czyni go lepszym jeśli chodzi o prefencję zakupowe klienta lub możliwość zbudowania lepszego profilu pod kątem zainteresowań klienta. Nie ma jednego skutecznego systemu, który pozwalał by nam w pełni odrzucić jedno lub drugie rozwiązanie. Mając oba narzędzia jesteś w stanie dokładnie analizować osiągane wyniki. Minusy jednego są plusami drugiego ich ścisła współpraca pozwoli managerom podejmować strategiczne decyzję w menedżerze reklam. Wyzwaniem dla niektórych osób, może być dokładna implementacja zdarzeń po stronie api facebooka. Jeśli chcemy mierzyć szczegółowe dane warto dopytać web devolopera o pewnego typu rozwiązania, które pozwolą nam łatwiej mierzyć istotne parametry w domenie. 

Dlatego jeśli chcesz dokładnie wykorzystywać możliwości jakie daje aplikacja Facebooka w kontekście reklam warto w pierwszej kolejności posłużyć się pikselem aby z konfigurować podstawowe zdarzenia, które nie są odbierane po stronie serwera. Takie jak np. kliknięcie w telefon, e-mail lub po prostu budowa konkretnych grup odbiorców. Na tych podstawach warto bazować a następnie połączyć razem z pikselem capi. Otrzymasz wtedy bardzo dokładne narzędzia do analizy twoich kampanii na Facebooku.  Tak jak wspominałem nie ma jednego dobrego narzędzia do śledzenia działań na stronach internetowych. Jednak to co proponuje platforma Meta jest krokiem w przyszłość. W ślad za nimi za jakiś czas pójdą tacy giganci jak Linkedin, Google czy TikTok. Era plików cookie się kończy nadchodzi nowa rzeczywistość wielkimi krokami. Osoby, które pracują w tych systemach czeka zmiana prowadzenia kampanii w internecie. Należy jednak zawsze pamiętać o tym by reklamy komunikowały dobrze produkt lub usługę. W marketingu jedno jest pewne a jest to ciągła zmiana oraz rozwój.

Jeśli prowadzisz działania w sieci internetowej, bądź chcesz z audytować Twój zespół pod tym kątem serdecznie zapraszam Cię do kontaktu. Chętnie odpowiem na Twoje pytanie oraz pomogę zbudować Twój profesjonalny wizerunek na portalach społecznościowych. Już dziś zamień obserwujących w kupujących.

Scroll to Top